Monday, May 03, 2010

Perhentian Suatu Penantian Ep 1

Last year aku menghala ke pantai timur menuju ke Pulau Redang, tahun nih plak up siket lagi menghala ke Pulau Perhentian. Trip kali nih cam biase dianjurkan oleh mak hayam kami yang skrg nih dah jadi lagend kat opis pasal balik je sini trus tender resign hahah.. Nak tambah perisa lagi kali nih yang join aku memember 13 ghost yang telah bertukar status "Bujang" secara automatik malam 24 April lepas hahah.. Okeh, dengan berbekalkan GPS(lookato yang aku dah hack masuk papago. Credits to EOCM) yang aku dapat free selepas menikah dengan Mira Exzora, alhamdulillah sekitar 8.30 pagi sampai laa kami kat pekan kuala besut terengganu. Malam tuh pon aku konvoi ngan v6 edan tuu pon kul 1 baru gerak dari petronas bentong. Habis semua jalan kami redah Agil laa Bukit Besi laa Al Mutakafi bila shah laa, Kuala Berang laa Tasik Kenyir laa hahah... sampai gak akhirnyer aku nih dah laa x tido sepanjang perjalanan maklum laa driving hahaha pekena kopi aik cheong pehhh.. cam kena ice jerk hahah :P


Perjalanan memakan masa dalam 30 min dari jeti kuala besut ke perhentian besar. Keindahan Ma sya Allah.. cantikk beb korang xyah laa gi luar negara nak cari air laut kaler biru ke ape.. kat malaysia pon ade..x yah pakai google lepak tepi tebing tuh ikan pon datang hahaha.. tuu belum snorkel lagi. Aku missed 1st trip snorkel pasal nak cover balik kepenatan memandu hahah.. dgr citer best siap leh tgk shark, penyu dan coral2 yang cantik2 nemo tuh dah boring dah.. Petang tuh aku snorkel kat dpn chelet jek.. pehh lawa tol ikan belum awek2s dan tourist2 yang lawa2 nasib baik xde paris hilton hahah kalo idak mau bedarah idong aku ahaha..

Snorkel trip second day?

continue next posting...

No comments:

Check This out..