Monday, May 03, 2010

Perhentian Suatu Penantian Ep 2


Alright.. firstly citer pasal food. makan hmm mewah gak ler dihidang hahah ikan kerapu x yah citer tiap lunch ade. Pehh sedapp and superb laa.. Malam tuh ntah idea gile ape ntah nak layan gi perhentian kecil @ long beach pehh layan water taxi dengan xde life jacket pegi balik hahah memang satu keje gile yang pernah aku wat laa.. kat long beach memang life ramai tourist ramai aweks semuanya sporting giler.. ramah and mudah didekati nak amek gambo xde hal diorang layan nyer.. untuk orang yang jenis suke clubbing memang sesuai laa aku nih jenis lepak jer layan chill kat rasta club heh.


Ok now snokerl time. Dari 19 orang group kami only 17 of us meredah lautan laut cina selatan yang bergelora pehhh ilang abih teloq hahah. Sampai Pulau ape ntah kitaorang snorkel ade laa dekat sejam lebey snorkel kat situ and sambil lepak tepi pantai. Next time nak balik pehhh dah ler tadi dtg ombak tinggi gler kali nih kena tempuh lak.. this time around aku dok tgh boat pasal masa nak pi tadi aku dok depan pehh puas muka kena simbahan ayaq masin. Balik kali nih abit rough pehhh abis semua doa aku baca.. doa makan pon aku bedal.. tengah laut beb.. kiri kanan ombak kaw2 besor 2-3 meter laa.. alhamdulillah selamat.


Ada satu lagi trip snorkel laut dalam.. perut aku dah tak betul nak muntah x leh asyik sendawa je... apa laie turun layan snorkel laa dalam gak ler tapi aku puas hahahah.. kalo x mau muntah atas bot hahahah... Alhamdulillah lepas lam 30-40 minit layan kat situ then kitaorang gerak balik. Arived around lunch perut pon lapar bile nak makan x lalu lak hahahah... apa laie layan tido laa best. Petang tuh dah mula hujan so x banyak aktiviti nak wat lepak tido mandi laut gurau senda lepak minom layan chess layan dam skodeng and lepak hahah.. Next day tuh nak balik dahh so kena banyak rest.. another 8 hours journey nak kena tempuh kembali pulang ke Shah Alam.


Last day lepas breakfast dan ler amik gambo berkumpulan.. dengan sumer berpakaian hemsem dan lawa roper2nyer lagi 30minit smua akan basah kuyup akibat menerima taburan hujan kat jeti kuala besut. aahhahaha... nyesal tol lain kali nak balik pakai shorts ngan t-shirt jerk hehe.. Along the way that day hujan jerk... singgah KT ade yang nak cari telur penyu laa jumpe mak mertua laa and last point berkumpul sambil menikmati satar kat Aziz Satar kemanan. Overall aku rase away betul dari keserabutan opis and aku rasa kat tempat lain.. ye laa tak sangka malaysia pon banyak tempat menarik.. malaysia boleh.

No comments:

Check This out..