Saturday, October 24, 2009

DIY: My Bimmer Eyelid

Ok DIY minggu ini mencantikkan eyelid bimmer aku hehe.. Kos yang murah cuma yang mahal siket dengan kreativiti je laa.. lain orang ade kekretivitannyer tersendiri tol dak? Alrite, basically apa yang diperlukan:

1. Flat Black Tinted leh dapat kat kedai accessori kereta. RM 15 jengget je.
(Warning.. korang jgn beli kat kedai Aksesori SATO Sec 7 Shah Alam sebelah Hakim. Inih olang manyak cibai punya. Bukak Harga RM30.. apelan lak 30 slalu aku beli belas2 jek.. peh tuh dia bagi kurang 25 aku gi check rega situ tulis RM20 tiu lei punya apek suke2 ko nak tutuh rega..wa potong lu punya saga kang.. aku tiau dia balik mintak Rm15 cakap mau pasang sendiri padahal aku nak wat mende lain haha dia x puas hati nak tau gak aku nak wat aper haha.. nanti lu leh tengok sini blog maa.. itu barang bukan taluk cerlmin saja maa eyelid pon boleh kasi bikin maa.. so hai)

2. Cutter kalo leh tajam siket.

3. Lighter (nih api kena modified kasi tinggi siket hehe)

4. Kretiviti dan usaha.

Dah ada semua boleh mulakan..


Bersihkan lampu depan tuh dan jangan bagi ade kekotoran.. mana tau kut2 ade binawe ke yang melekats. Next dengan kretiviti anda agak2 laa berapa besar yang korang nak pakai.. Then potong. Potong dengan kemas supaya takde line yang bengkok. Okeh mulakan dengan menampal dengan berhati2. Part nih terpulang pada anda nak senget ke or nak stairght or nak ikut line kat lampu tuh ke. Cuba bayangkan bulu kening artis yang korang suka arr... buat laa cam tuh. Tampal dengan cermat.. mana yang ada gelembung tu arr masa nih laa guna lighter. Bakar siket then tekan pada gelembung untuk keluarkan udara yang terperangkap.


Ulang kaedah ini untuk dapatkan tampalan yang sempurna dan cantik. Akhir sekali beri tepukkan untuk diri anda kerana berjaya menunjukkan kreativiti anda.


No comments:

Check This out..