Monday, November 09, 2009

Sunday Ride: Mencari ketenangan @ Tasik Shah Alam



Route : Sec 8 - SUK - Sec 4 - Tasik Shah Alam - Kompleks PKNS - Plaza Alam Sentral -Dataran Kemerdekaan - Masjid - Sec9 - Sec 8
Distance : 20:15 Avg Speed : 11.5 km/h
Max Speed: 35 km/h Time: 01.00.00
Tyre setting : Track & Road Tyres
Number of doggies : 0
Number of Awek: ramai tuhh
Number of other Riders: 0
Riding Mood : rilex & enjoy

Kali nih aku ride kat area Tasik Shah Alam. Sampai sana aku lepak kat gazebo sambil ushar warga shah alam tengah layan senaman tai-chi.. hmm ramai gak.. cina ade melayu ade india pon ade.. tapi yang menarik perhatian aweks² yang syok berjogging heheh. Setelah 5 min aku rehat aku teruskan perjalanan menyusuri tasik shah alam yang dah lama aku x lalu. Dah lama aku x jogging sini.. dulu time skolah kerap gak tuu pon pasal rentas desa.. hahah cikgu soh jogging pusing satu tasik 3 round heheh..


Aku kayuh sekitar tasik melalui tempat² kenangan lama hahha.. dan juga tempat² yang baru. Menyusuri Kompleks PKNS yang satu ketika dulu fames tapi skrg time² nak raya baru aku jejak kaki kat sana. Proceed to Plaza Alam Sentral menuju ke tasik belakang Masjid Negeri. Hmm ramai gak yang jogging area sini. Then lepak kat Dataran Kemerdekaan yang kat sini belah malam penuh dengan geng2 keter menayang keter masing-masing.

Hilang penat aku teruskan perjalanan pulang ke rumah. Wat sprint sambil layan cornner depan concorde shah alam hehe lama x sprint aku singgah jap kat bus stop depan IPK Selangor sambil mengushar gelagat warga shah alam yang sebok nak ke pasar tani. Take 5 situ then proceed home eheh kena amik energy pasal dari situ aku menaiki bukit hahah. Hmm insyallah next trip gi tasik sec 7. Rikki jalan yang senang nak lalu and kayuh. Maybe kat tasik nih lagi ramai awek uitm kut heheh.

No comments:

Check This out..