Sunday, August 02, 2009

Wedding @ Masjid Wilayah



Cuaca hujan pagi nih sanggup ku redah dengan bimmer aku membawa keluargaku ke masjid wilayah kl. Sepupu wife aku alhamdulillah nak membina masjid (alhamdulillah and tahniah kepada pasangan pengantin). 1030 pagi bimmer aku menyusuri jalan ke masjid wilayah. First impression Masya Allah! besar dan cantik almaklum laa aku first time sampai sini.. sebelum nih lalu jerk singgah lom laie ahahah.. setakat akad nikah kat masjid tuh biasa tapi kat masjid nih diorang dah sediakan satu tempat untuk upacara akad nikah hmm idea yang bagus hahah.. tambahan pula ruang untuk jamuan makan pon disediakan. At lease untuk orang yang baget sederhana nak kawen and still nak nampak galmour hahah leh arr wat kat masjid nih. Cara pengurusan masjid nih teratur harap masjid negeri selangor pon dapat wat cam nih..


Dewan solat tak digunakan untuk akad nikah tetapi satu tempat khas digunakan untuk upacara ini. Dengan itu dewan solat tidak tercemar dengan bunyik bising budak2 berlari hahah.. kusyuk kalo nak bersolat. Aku pun apa lagi kagum dengan senibina masjid nih haha dah jadi cam mat² bangla ketika solat raya tidak melepaskan peluang untuk snap a few picas untuk tontonan semua haha.. pakai cam handpone jerk. Dslr aku dah diterbangkan oleh adik aku ke langkawi hahah. sambil2 aku jaga hero aku sambil tuh aku snap hahah..

No comments:

Check This out..