Sunday, June 14, 2009

DIY For Da Week - Repair Kipas Meja

Weekend nih aku dok wat spring cleaning mana² kotak and barang² Dzulfareez yang dah x pakai (katil, storller, and other baby stuffs) aku sumbat masuk store room. Dalam masa yang sama aku ushar dalam stor kut² ade benda yang boleh di"mudah.com.my" kan hahah. Maklum laa blan nih ringgit ditutup berjaga². At last ada a few things yang aku nak letgo kat mudah dan ada pada tuh aku repair balik. Bende nih berguna ketika nak menghadapi el nino @ time blan posa sure panas kan hahah. Kipas nih terbiar dalam store dah lama.. so aku amik then test tgk jalan ke idak? on je suis.. jalan.. hmm masih elok tapi part tang nak pusing² auto tuh x jalan.. belek² tengok roper²nya dah patah handle.

Hm time nih nak cari gam kuat pon malas nak kuar. So aku check out peti doremon aku. Yang ade dalam tuh cable tide, dawai and many more tapi gam gajah xde. So dengan kuasa yang ada padaku aku bertukar menjadi mc.gyver hahah.. Aku pebetul balik kipas tuh dengan beberapa cable tide. hmm kasi tarik kuat2 then wala berfungsi semula. Test 2 -3 kali hmm nampak kukuh. Next aku cuci bersih² at last aku simpan balik kipas nih for future purposes hehe.

No comments:

Check This out..