Sunday, May 17, 2009

DIY for the week. - Tukar Logo Blakang Bimmer aku

Since proton dah kuar logo baru kaler chrome with black backgroud nampak cam sempoi.. kena lak ngan kaler bimmer aku nih, aku pun decide nak cari logo nih. Lame mencari logo belah belakang nih.. dpn dah dapat, blakang je blum.. So aku try laa ushar kat area serdang. Ushar puya ushar.. dapatt gakk akhirnyer. Aku beli logo nih kat Seri Kembangan kedai dpn skolah. Price ehehe kena check out sendiri huahaha.. 


1st just unscrew nat holding frame yang ada logo tuh. Nat no 11 kalo x salah aku. Dah bukak 4 nat than try to put on presure tarik frame tuh. Tapi jgn kuat sangat takut thread/benang skrew tuh rosak.  Do it gently haha.


Then dah cabut. Unscrew logo lama.. sementara tuh cuci2 laa mana yang patut. Next letak logo baru kat tempat logo lama and screw it back. Dah siap sume then lap2 mana patut peh tuh masukkan balik frame tuh gently jgn sampai rosak benang screw tuh. Peh tuh ikat balik 4 biji nat tuh. Siap!



No comments:

Check This out..