Monday, May 25, 2009

Take care of yourself !

Sejak 2 menjak aku tengok dah ramai member2 aku mula bersenam bersukan dan lain2 lagi termasuklah anak sedara aku (rezdrake.blogspot.com) yang cuba menurunkan berat badannya dengan berbasikal ke tempat kerja(berjaya siot mamat nih x caya checkout blog dia), aku pon rase gak nak menguruskan diri aku nih yang dah lama x bersenam bersukan atau melakukan aktiviti riadah yang sempurna. Tuu pun sejak aku balik dari redang dan aku baru tahu bertapa pentingnya stamina.. hehe biasa laa kat sana aku jadi lifeguard heheh puas aku menguakkan kaki aku x pegi2 gak hahaha.. So aku decide beli kasut sukan baru dan dengan penuh azam dan tekad aku pon gi laa gym kat blakang opis aku (gym precint 9). Ewah cam tetau je aku nak bersenam. 


Dah masuk 3 minggu aku layan treadmill, situp dan segala bende kat gym tuh aku belasah well ade gak nampak penurunan walaupun sedikit hmm ari nih laa 3 kilo turun hmm satu penurunan yang agak bagus bagi aku. Ye arr dah lame x bersukan/senam.. dulu futsal laa bola laa basikal laa joging sambil ushar awek laa.. leh arr maintain body siket. 


Nak bersenam nih memang senang tapi kalo datang tahap malas yang melampau x jadi gak.. kena ade will power gak kalo xde x best gak.. Lagi satu lepas aku tgk citer the biggest looser pehhh giler laa aku pon nak camtuh.. dari situ aku tanam azam untuk menurunkan berat badan aku ke takuk yang lame haha sure wa buat ramai awek cair beb.. hehe. Well wait and see aku lepas 2-3 blan nih cam ner.. anyting aku notekan kat sini. To other yang rase2 badan tuh dah berat nak naik tangga pon dah letih arr cecepat la gi bersenam.. kang x pasal2 hah lu pikir laa sendiri hehe.

No comments:

Check This out..