Friday, May 15, 2009

RON 95 continue..

smalam aku isi RM20.00 maksudnya RM20/RM1.175 = 11.428 Liter. Kalo ikut kire² yang bengap mengikut tahap keter yang bleh dpt RM 1.00 = 1 liter so keter tuh leh jalan lam 114 KM dengan harga RM2.00. Ah abaikan kalkulasi aku nih. Untuk pengetahuan minyak jenis nih kalau kat pam.. arr korang akan nampak kaler kuning.. slalu nampak kaler ijou ngan merah kan or hitam.. tapi kat petronas precint 9 putrajaya nih dah ade kaler kuning.. so maksud nya lepas nih akan ade kaler kuning= Ron95, Hijau= Ron97 Hitam= diesel.

 
Loc: Petronas Precint 9 menghala Bomba 
Time: 7.00pm
Fills: RM20.00 = 11.428L
Tank: Nearly Half


Lepas aku isi smalam hmm xde rase ape sangat laa.. biasa je.. so aku try test merempit top speed 150KM (pasal banyak keter) normal speed 70 - 110KM. Hmm aku nak approched shah alam je.. rase cam keter aku berat siket.. accelerate pon slow siket especially time lepas traffic light. Aku rase aku pakai I-Charge (gadget yang edan bagi pinjam dia cakap keter dia jimat minyak so aku test kat keter aku.. same jek ahah). Or maybe enjen aku terkejut dpt minyak baru so computer box keter aku kena wat calculation tuk kire2 percikkan bahan api untuk pembakaran yang sempurna. Maklum laa bimmer aku nih banyak gadget.

So this morning aku pon try laie minyak nih..since today engine bebetul guna minyak yang aku tuang smalam..fyi pagi nih aku x pakai gadget edan bagi tuh.

Top speed: 160KM (Elite Highway)
Normal Speed : 80-110KM
Total kilo: 71.3KM (Dari putrajaya smalam - shah alam - office @ putrajaya)
Tank: setakuk lagi (smalam hampir 2 takuk @ near half tank)



Response: emm accelerate ok. Gain top pon ok. cume enjin bising siket but to me still ok.  tapi kalo nak compare ngan minyak dulu senyap siket hahah.. so overall test utk hari nih so far so good well maybe aku akan bagi lagi review lepas 1 month aku cuba minyak nih.  

No comments:

Check This out..